Aktualności Aktualności

Dobre z Lasu na Święcie Plonów w Radomiu

28 sierpnia leśnicy z RDLP w Radomiu oraz nadleśnictw Radom, Skarżysko i Kozienice byli obecni na Święcie Plonów w Muzeum Wsi Radomskiej. Podczas wydarzenia miała miejsce także promocja marki Lasów Państwowych Dobre z Lasu.

Leśnicy na swoim stoisku promocyjno-edukacyjnym prezentowali dary lasów, w szczególności zioła, owoce leśne i grzyby, a także zagadnienia dotyczące gospodarki leśnej i ochrony przyrody. Leśnikom towarzyszyli pszczelarze ze Stowarzyszenia Pszczelarzy Leśników, prezentując swój dorobek w zakresie pszczelarstwa i bartnictwa.

Podczas promocji marki Dobre z Lasu na stoisku, przygotowanym wspólnie przez Zakład Masarski Krawczyk i Lasy Państwowe, można było spróbować pysznych i zdrowych produktów z darów lasu, w tym dziczyzny i owoców runa leśnego. Na co dzień w Radomiu można je kupić w sklepie firmowym Krawczyk, mieszczącym się przy ul. Królowej Jadwigi 1. Stoisko promocyjne było jednym z bardziej popularnych na Święcie Plonów ze względu na bardzo smaczne i zdrowe produkty z dziczyzny i darów lasu. Zostało dofinansowane przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

Na Święcie Plonów byli też obecni beneficjenci konkursu Lasów Państwowych dla Kół Gospodyń Wiejskich "Natura od kuchni". Koło Gospodyń Wiejskich ,,Nie ma lipy" Gzowice prezentowało przysmaki z darów lasu.

Ogromną popularnością cieszył się występ Zespołu Sygnalistów Myśliwskich na "Scenie pod dębem".

Dobre z lasu to część szerszego projektu Lasów Państwowych pn. „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego, pochodzących z polskich lasów. To umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Realizacja tego zadania jest możliwa dzięki prowadzonej przez polskich leśników zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarce leśnej. Pozwala ona na korzystanie z dóbr, które daje las, bez wyrządzania mu szkody i zaburzania naturalnej harmonii.

Wprowadzona na rynek przez Lasy Państwowe marka daje gwarancję, że żywność, którą otrzymujemy, jest zdrowa i smaczna. „Dobre z Lasu” korzysta jedynie z produktów pochodzących z lokalnych źródeł, wspierając przy tym niszowy rynek przetwórstwa leśnych produktów niedrzewnych przy zachowaniu wysokich standardów jakości.

To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno – promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.